Alla inlägg under juni 2009

Av Susanne - 30 juni 2009 01:52

I går tog jag bussen till mamma och Lisa i vätterviksbadet. Åkte från Borensberg vi 10-tiden. Hade en jättevarm och skön dag vid vätterns strand, men hu va kallt det var i vattnet. Åkte hem vid 16-tiden och när jag kom hem så såg man hur mycket solen tagit ser ut som en tomat. Jag jobbar natt den här veckan och det var med lätta steg man gick till jobbet i dag. Nu har jag bara 4 nätter och sen fem härliga veckor semester. Lasse och jag börjar vår semester med en tur till Göteborg och Liseberg tillsammans med Isak och Esther. Vi åker på måndag den 6 juli och ska vara borta till den 8 juli. Två dagar på Liseberg med lite svalare luft förhoppningsvis. Det får gärna vara sol men det behöver inte vara den här värmen. Sen ska vi vara hemma eller i stugan en vecka och vecka 30 bär det av till det soliga spanien. Nu måste jag jobba vidare i natten. Kram Susanne

Av Susanne - 27 juni 2009 16:07

Åsa och jag är i stugan och slappar o solar. Men det är så varmt att man inte kan ligga still. Men nu har det faktiskt kommit upp en del stora moln och det har blivit riktigt behagligt ute. Har just klippt gräset och det var svettigt men vi ska ta en tur till sjön och ta ett dopp så då åker schampo och tvål med så blir man fräsch igen. Ha en underbar dag i värmen. Kram från oss i kullängen

Av Susanne - 25 juni 2009 20:23

Kan inte fatta att det är 10 år sen vi gifte oss. Jag har världens underbaraste make. Idag fick jag 10 röda rosor och ett par jättefina örhängen och berlocker från pandora. Sen har vi bara myst här hemma. Och sen har vi bokat flygbiljetterna till London i november. Ska bli så kul att se London igen och den här gången ska vi ju vara där i fyra dagar så man hinner ju se lite. Sen har ju Jörgen och Camilla varit där ett par gånger och Jörgen kan staden ganska bra så då kan man ju se lite annat än bara de vanliga sevärdheterna. Men nu är det sommar och jag jobbar till kl 13 i morgon och sen har jag bara 4 nätter kvar och sen SEMESTER i 5 veckor. Kram kram i sommarvärmen:)

Av Susanne - 21 juni 2009 16:53

Måste börja med att tacka våra vänner som vi firade midsommar tillsammans med vi hade så trevligt och roligt. Midsommarafton började med ett strålande väder och det var varmt och skönt. Vi 13.30 var det dax att sätta upp tältet och då öppnade sej hela himlen och det vräkte ner regn så så passade vi på att fika inomhus. Fick tältet på plats och när allt var dukat och klart så blev det äntligen dax för midsommarmaten som så vanligt bestod av färskpotatis sill skinka gravlax mm. Sedan lekt vi lite frågesport och när jag ska försöka ta över rollen som lektant så delar jag ut facit istället för frågorna (nästa år Dennis så håller du i lekarna så det blir okej).

Men kul hade vi ändå. Eftermiddagsfikat som blev på kvällen var lika gott som alltid. Rosas jordgubbstårta smakade underbart som vanligt. På kvällen började det att regna igen men vi satt inne i tältet och sjöng o drack värmande drycker och hade så mysigt. Knotten var inte roliga kan jag säga är så fruktansvärt knottbiten så jag håller på att klia ihjäl mej. Grillen brassade vi igång kl halv ett på natten då det äntligen blev uppehåll. Kom i säng väldigt sent eller får väl säga väldigt tidigt midsommardagens morgon. Men det var en härlig midsommar as usual. Same procedure next year. Kram Susanne och Lasse

Av Susanne - 19 juni 2009 10:50

Vaknade tidigt och konstaterade att min dans faktiskt hjälpt. Solen skiner från en ganska molnfri himmel. Potatisen är skalad och nu ska jag dammsuga huset. I går när vi kom hit var gräset megalångt och vi slet som djur för att det skulle bli lite skapligt till idag. Nu är det bara att vänta in gästerna och göra sig fin inför midsommar. Syns snart mina vänner ni är så välkomna. Kram och glad midsommar. Susanne

Av Susanne - 16 juni 2009 19:45

Låter väl inte så jättespännande med en dag där men plötsligt händer det något som man inte räknat med. Ja se det snöar ett rör gick just av och det regnar ner socker över hela golvet. Här kan som sagt var allt hända. Nu är det snart midsommar och sill o potäter ska inhandlas, detta tänkte jag göra i morgon innan jobbet. Hoppas nu att vädergudarna kan vara med oss lite och ge oss någon sol. Får be Lasse dansa en soldans runt huset, men det gäller att han dansar åt rätt håll annars kan det bli helt galet av erfarenhet. För ett par år sen dansade vi helt feeel och det regnade hela dan. Nä i år ska jag nog köra soldansen själv så att det blir riktigt gjort och regnar det så är det någon annan som smygdansat. Kram kram från center kokerskan:)

Av Susanne - 13 juni 2009 14:46

Igår var vi på studenten. Tyvärr var inte vädret det bästa och regnet öste ner. Stackars Steffi och Sabine när dom sprang ut från skolan. Studentfesten hölls i folkets hus i Rystad och det var så mysigt trots regnet. Har inte så mycket mer att skriva men här kommer en bild på studenten. Kram och tack för igår. Susanne och Lasse

Av Susanne - 12 juni 2009 01:47

Idag är det studenten. Steffie och Sabine slutar gymnasiet i dag och Lasse och jag är bjudna. Kan inte fatta vart alla år tagit vägen man tyckte att det var hur lång tid som helst tills dom skulle börja skolan, och nu ska dom sluta gymnasiet herregud. Jag jobbar natt men har fått lov att gå hem tidigare så jag kan sova något innan det är dax för student. Jag sover i vidingsjö så att jag bara behöver ta bussen ner till stan. Ska åka med Britt hem hoppas hon vill gå hem snart. Skulle mycket väl kunna gå och lägga mej och sova nu. Nä nu ska jag jobba så tiden går fort. Tjingeling Susanne mitt i natten

Ovido - Quiz & Flashcards