Alla inlägg under maj 2009

Av Susanne - 30 maj 2009 23:11

Vi har haft en härlig dag i Vidingsjö tillsammans med lilla Jacob. Vi har badat i poolen och bara myst. På kvällen har vi grillat och vi satt ute ock käkade och det var riktigt härligt ute. Lägger upp två bilder på charmtrollet Jacob. Han snackar som bara den och hör det han vill höra men oftast så säger han va. Innan han ska sova får man en stor kram nuss och dä. Det kan man ju som utomstående undra vad det är nuss=puss och dä=klapp på kinden. Han kom inte i säng förrän kl 22 och han har varit på ett strålande humör hela dagen. Natti natti från Susanne

Av Susanne - 30 maj 2009 09:57

Oj vad tiden går fort har inte skrivit en rad på länge länge. Men det händer ju inte så mycket utan det följer sin gilla gång man äter sover och jobbar. Idag har vi ju alldeles underbart väder och vi ska till Vidingsjö och träffa Gittan och lilla Jacob som ska bo hos mormor tills i morgon. Svärmor har värmt upp poolen så det kan bli ett dopp i dag härligt. I kväll ska vi grilla och ha det trevligt. Har nu inte så mycket mer att skriva utan ha en underbar sommardag. Kram Susanne

Av Susanne - 18 maj 2009 20:09

Kryssningen till Åbo var kul men stressig. Fick gå ombord kl 19.40 och sen var det middag kl 20.10 ingen tid att klä om och duscha innan middagen och man känner sig ju inte superfräcsh när man suttit på en buss ett par timmar. Efter middagen så var vi och shoppade i taxfree sen ner till hytten och byta om och ta lite vin. Sen tillbringade vi kvällen på nattklubben med goda drinkar och bra musik. Lördagen sen var ganska långtråkig för då vill man bara hem. Var i Linköping 21.30 så vi hann med bussen hem till Borensberg vid tiotiden. Det var så kul att umgås med Milla och Jocke men det blir alldeles för kort stund så vi får ta en egen kryssning till Helsingfors någon gång så det blir lite mer. Idag har det regnar hela dagen och när det äntligen blev uppehåll så skulle jag sova ett par timmar för jag ska jobba natt.  Ha en bra natt och sov gott ni som får. Kram Susanne

Av Susanne - 15 maj 2009 10:03

I dag ska vi ut på en liten kryssning till Åbo och det ska bli så kul. Milla och Jocke ska med och det ska bli så mysigt att umgås med dom nu när Milla pluggar i skåne och vi inte träffas så ofta. hade sån tur att jag fick ledigt i dag så nu har vi sovit ut och är redo för en kväll ombord på Amorella. Trevlig helg kram Susanne

Av Susanne - 13 maj 2009 17:08

Eftersom jag varit till Lybeck i helgen tillsammans med min mamma så kan jag inte påstå att jag längtade till dagens vägning. Men än är inte undrens tid förbi, hade faktiskt lyckats gå ner 2 kilo sen förra onsdagen. trots att det blev ganska mycket vin och god mat i helgen. Fick min första stjärna har nu sammanlagt gått ner 4.7 kilo på fyra veckor. Men nu ska vi ju till Åbo på fredag och då blir det ju lite god mat och dricka igen. Men orolig för viktökning är jag inte får ta igen det veckan efter om det skulle vara så att jag gått upp. Man måste unna sig lite gott i bland. Stora kramen från Susanne

Av Susanne - 3 maj 2009 21:34

I dag skulle pappa ha fyllt 61 år så jag har tänt ett ljus för honom här hemma i kväll. I dag har jag jobbat extra igen nu har jag nog gjort min övertid innan semestern men man vet ju aldrig i fall det blir något mer. Vi började kl 5 i morse så det var bara att kliva upp kl 4 och nu är jag jättetrött och ska gå till sängs. I morgon ska Lena på jobbet åka till Ullared så jag ska jobba förmiddag i stället för henne så det blir ingen sovmorgon i morgon heller. Och mamma njuter av sin första dag med avtalspension, medan vi andra ska upp i ottan och jobba. Nattiskram till alla.Susanne

Av Susanne - 1 maj 2009 18:35

Vilken härlig dag, sol och vi är lediga kan det bli bättre. Har inte gjort så mycket mer än tvättat och passat på att hänga det hemma hos mamma och Bebbe. Dom har ställt upp sin husvagn i vätterviksbadet för säsongen och denna helg är det premiär. Så då passar jag på att använda deras tvättlina i trädgården, det luktar ju så gott om tvätt som hängt ute. Nu har jag lagat mat det blir stekt fläskfilé med rotsaker och potatis som jag stekt i ugnen samt en sallad och grönpepparsås och ett glas vin mmmm va gott det ska bli. Ha en fortsatt trevlig 1:a Maj. Kram Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards