Alla inlägg under oktober 2009

Av Susanne - 27 oktober 2009 17:32

        

Av Susanne - 27 oktober 2009 17:02

Fy för dessa hemska höstförkylningar det tar tid innan dom ger med sig. Men nu är jag frisk och kry igenGlad. Helgen som varit har Lasseman och jag tillbringat i Stureby i Stockholm. Kom upp i värsta rusningen i fredags och en annan som är från landet har ju inte riktigt samma speed som nollåttorna så det blev lite kaos när vi skulle på tunnelbanan till Tina och Mats. Men men det gick bra till slut och vi kom fram helskinnadeGlad. Hade en väldigt trevlig kväll med god mat och gott vin, gick till sängs ganska tidigt för i familjen Wirgèn så är det full fart från tidiga morgon till kväll. Lasse var i globen med Ivar och kollade på dinosaurier. Själv satt jag i en ishall i farsta och frös rumpan av mej medan jag kollade på Esther som spelade bandy. Efter det var jag bjuden på lunch hos min syssling Bosse och hans sambo Renee. Oj oj vad intensivt det blev ett tag där men vid 17-tiden var jag åter på plats i Stureby. Och där hade vi åter en trevlig kväll. Upp tidigt söndag morgon för Tina och Mats bjöd på brunch för 18 personer. Det är så kul att träffa alla men det blev så kort stund tyvärr för vi hade ett tåg att passa. Lilla Jacob och Gittan var med och vinkade av oss. Åter hemma i lilla Borensberg och här har vi ett lugnare tempo och nu är det bara så lungt och skönt. Ha det nu gott mina vänner. Kram Susanne

Av Susanne - 15 oktober 2009 23:20

Är verkligen inte på topp. Är något fruktansvärt förkyld och ont i kroppenGråter. Har sovit bort det mesta av den här dagen och inte gjort ett endaste dugg. Fattar inte vart allt snor kommer i från men det verkar komma från en aldrig sinande källa. Nu har det börjat att sätta sig i luftrören också och jag har börjat hosta. Nu har väl de som läser min blogg förstått att jag är sjuk efter allt gnäll från mej men faktiskt så känner jag mej urkass och det är så skönt att få gnälla och klaga lite ibland. Nu ska jag krypa till sängs och hoppas på en skön natts sömn men men vi får väl se hur det blir med den saken när man är så sjuuuuuuuuk som jag. Kram från prositRynkar på näsan

Av Susanne - 7 oktober 2009 10:52

Nu är det halvtid på veckan igen. I morgon kommer Lasses syster Gittan hit med lilla Jacob, dom ska bo här hos oss över helgen. Att dom bor här beror på att svärmor har visning av huset på lördag och det blir lite mycket för henne. Men vi tycker att det ska bli kul att ha dom hos oss. Idag är det en underbar höstdag med sol och det är så vackert ute nu med alla färger. Sen är det ju mysigt att krypa upp i soffan med en kopp te och lite tända ljus när det är höst. Ja min stickning går framåt och bild kommer någon gång i framtiden. Men Milla du får se den när vi träffas. Nä nu har jag gjort mitt jobb hemma för i dag nu har jag både bloggat och storstädat badrummetTungan ute så det får räcka innan det är dax för ett pass in the choklatefactory. Så på återseende mina vänner. Kram till er från mej.Cool

Av Susanne - 1 oktober 2009 23:46

Låter väl inte så spännande men man vet aldrig vad som händer på detta ställe. Om en kvart är det fredag igen och ytterligare en vecka har gått. Veckorna bara springer iväg och det är något hela tiden. Jag vill bara vara hemma i lugn och ro och inte behöva ha ett enda måste. Nu när svärmor ska flytta så är det ju mycket att göra och det är mycket som ska packas. Och i morgon är det Ladies night på cloetta center som förvisso ska bli jättekul att gå på. men sen blir det att vara hemma resten av helgen vi hinner inte med vårat eget hem känns det som. Och när man jobbar natt blir det ju knappt något gjort eftersom man sover bort halva dagen. Men herregud vad jag gnäller.....låter ju som om allt är jättejobbigt och trist nu men så är det inte. Det finns mycket bra som händer också. Min pappa mår bra men är fortfarande sjukskriven. Jag har världens underbaraste Lasseman och härliga föräldrar och vänner. Men nu ska jag koka vidare i natten. Kram susanneGlad

Ovido - Quiz & Flashcards