Alla inlägg under april 2009

Av Susanne - 30 april 2009 01:48

I dag var det dags för vägning på viktväktarna och vågen visade på minus 2,3 på en vecka och jag blev ganska stolt över mej själv. Nu så är det sista natten för den här gången och det känns helt okej att vara ledig ett par dagar. Har haft tur för förra gången vi jobbade natt var det påsk och då blev det bara tre nätter. Den här gången är det valborg och vi jobbar bara tre nätter och nästa gång är det ännu bättre för då jobbar vi bara två för då är det kristi himmelfärsdag. Tänk vilken tur man kan ha ibland. I går slutade mamma jobba och fick avtalspension känns jättekonstigt att hon inte finns kvar i fabriken längre. Hon har ju alltid varit här så länge jag jobbat. Men hon är lika glad för det. Nej nu ska jag städa lite så att timmarna rinner på fort så klockan blir sju så vi får gå hem. Ska till mamma och käka frukost innan jag ska sova. Lasse skulle komma hem skapligt idag och i kväll tar vi en tur till elden. Kram Susanne

Av Susanne - 28 april 2009 04:26

som fyller år idag. Hoppas ni får en bra födelsedag och vi får fira när jag vaknat och ni kommit hem från jobbet. Som sagt jobbar jag natt igen och tiden går ganska sakta just nu. önskar att klockan vore 7 så att man f´år gå hem och sova. I går var jag i stan hos optikern och hon tyckte att jag skulle ha glasögon mera regelbundet och det kanske inte är så dum ide då jag ser lite sämre än när jag var där 2004. Man fick 3 par glasögon till priset av ett par. Nej nu ska jag ta hand om mitt jobb och försöka piggna till lite. Uppdaterar väl om födelsedagsfirandet i kväll. Kram till alla och speciellt till födelsedagsbarnen. Susanne

Av Susanne - 26 april 2009 20:19

Nu börjar det kännas att jag gick upp kl fyra i morse för att tillbringa denna söndag på jobbet. Men det gjorde inte så mycket att jobba för det var ju inte så mycket sol ute även om det var varmt. När vi kom ut från jobbet så var det jättekvavt och vi trodde att det skulle bli åska. Sen regnade det som bara den på vägen hem. Men i lilla Borensberg så var det uppehåll men tyvärr ingen sol. I morgon ska jag till optikern i Linköping 9.30 sen blir det en tur till garnnetto och kolla på garn till en tröja jag vill göra. Ska även inhandla födelsedagspresent till Lasse och Bebbe som fyller år på tisdag. En varm vårkram till alla. Susanne

Av Susanne - 25 april 2009 13:51

Tog en promenad utmed kanalen på förmiddagen. Helt underbart ute i solen och det var så varmt att det gick att gå i bara linne. Det går så mycket lättare att gå när jag använder mina stavar och jag blir inte lika trött som om jag går utan. Har nu tagit en uppfriskande dusch och ska gå till mamma och äta avocadosallad till lunch. Lasse ska åka till stan och hälsa på sin pappa en sväng. I morgon är det jobb som gäller, börjar klockan 5 och slutar 15 så man hinner njuta av dagen när man kommer hem. Annars jobbar jag natt nästa vecka och det är ju trist att sova bort dagen om det är så här fint väder. Får se om det blir en tur till stugan nästa helg om vädret är bra. Ha en bra dag kram Susanne

Av Susanne - 22 april 2009 21:34

Idag har jag börjat  på viktväktarna och nu jäklar så ska det funka. Mamma och jag har varit och storhandlat på Maxi, en massa nyttig mat. Dom har startat en kurs på jobbet och vi får gå till reducerat pris och kan använda våran friskvårdspeng till kursen. Vi kommer att hålla på i 12 veckor så några kilon borde man väl lyckas gå ner under tiden. Nu ska jag gå och lägga mej och sova. Nattiskram till er alla. Susanne:)

Av Susanne - 20 april 2009 19:24

Så var det ny vecka igen och jag jobbar förmiddag vilket innebär att jag går upp i ottan. Har jobbat som vanligt idag och hade tänkt ta en promenad när jag kom hem, men det blåser som f**n. Så istället pysslade jag i hemmet det blev dammsugning och torkning av golv så nu är det ren och luktar gott. Lägger upp lite bilder från stugan i helgen. Mina ankor har flyttat ut i landet igen och jag hittade en tibast som blommade. Sen blev det en liten bild från våran fina matplats. Stora kramen till alla. Susanne

Av Susanne - 18 april 2009 15:51

Vaknade ganska tidigt och gick upp och käkade frukost. Sen har vi tagit bort trallen till altanen och tagit bort allt ogräs under. Sen tog vi ut trädgårdsmöbeln och ställde den på plats. Har sedan ätit lunch som bestod av ravioli på burk mmmmm vilken delikatess va. Men sådan mat passar på landet. vädret är soligt och fint men tyvärr blåser det nordanvind där det kommer åt, men i lä är det jätteskönt. Åsa har legat och solat, hon byggde ett vindskydd av stolar och filtar och detblev nog varmt för hon somnade nästan. Tjingeling från skogen.Susanne

Av Susanne - 17 april 2009 19:06

Våren har kommit till Kullängen. Sist vi var här för två veckor sen så låg det faktiskt snö kvar i skogen. Har nu varit ute i trädgården och tagit lite bilder på mina rabatter. Påskliljorna blommar och pionerna har kommit upp lite lite. I morgon har jag tänkt olja trädgårdsmöbeln och trallen till altanen. Och hinner jag ska jag även rensa ogräs och fixa till ena landet. Lasse är med mej som sällskap tills Åsa kommer sent i kväll, sen åker han med Robin hem. Nu sitter vi och fikar och har det ganska mysigt här i stugan, det är varmt och skönt inne. Jag hade turen att kunna gå hem vid 15-tiden idag istället för kl 18 och det gör ju att jag kunde åka hit tidigare och sätta på värmen. Vårkram till alla. Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards